Vår kund är en av Sveriges ledande leverantör av servicetjänster inom teknisk infrastruktur. Deras ambition är att vara en god bidragsgivare i den utveckling och förändring som kommer till följd av det gröna skiftet och digitaliseringen. Det gäller användning av energi och produkter på ett klimatvänligt sätt, men även teknik för att förnya, förenkla och förbättra värdeskapande och innovation på ett hållbart sätt. Vår vision är att vara förstahandsvalet som servicepartner inom teknisk infrastruktur i Norden.
Om tjänsten
Brinner du för administration och service och letar efter en spännande tjänst att utvecklas inom? Är du dessutom lösningsorienterad och ansvarstagande? Då har vi jobbet för dig! Till vår kund är vi nu på jakt efter vassa kundservicemedarbetare. Kundservice utgör en central punkt för planering och service för deras verksamhet samt kontaktytan internt och externt. Vi söker dig som vill tillhöra ett engagerat team och trivs i en roll där kommunikation, service och engagemang är i fokus. Arbetet sker via telefon och mail. Det ingår även en hel del administrativa uppgifter. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid måndag-fredag 07.45-16.00, vissa dagar till 17.00. Du blir anställd av oss på Uniflex och sedan uthyrd till vår kund. För rätt person finns möjlighet att på sikt bli direktanställd av vår kund
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för företagets tjänster och är en viktig nyckelspelare gentemot bolagets slutkunder. Du har kontakt med kunder och kollegor primärt över telefon och mail men kommer även arbeta i olika system och hantera bokningar. Ditt främsta fokus är kundnöjdhet och att göra det enklare och smartare för kunden. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: * Ringa ut till kund för att boka teknikerbesök * Logga samt administrera inbokade teknikerbesök i deras affärssystem. * Tät kontakt med produktionsplanerare för att optimera planeringen * Hantera och besvara samtal till kundservicen * Lära dig samt följa kundavtal * Övriga administrativa arbetsuppgifter
Vem är du?
Du är en utåtriktad person med god kommunikativ förmåga som gillar utmaningar. Du är proaktiv och söker lösningar på frågor och problem som kan uppstå. För dig är det naturligt att vara serviceinriktad och du är noga med tider och deadlines. Du känner dig trygg i digitala miljöer och att utföra dina arbetsmoment noggrant kommer naturligt för dig. I ditt dagliga arbete är du strukturerad och tydlig och har förmågan att prioritera. Du har lätt för att knyta relationer och samarbeta med kollegor. Du är van att ta ansvar och arbeta både självständigt och i grupp. Du är flexibel och har inga problem med att växla mellan större projekt och snabba oplanerade uppdrag. För att lyckas i rollen måste du ha följande kompetenser och erfarenheter: * Erfarenhet av kundservice * Kommunikativa roller med telefon och mail som redskap * Flytande svenska i tal och skrift * Mycket bra engelska i tal och skrift * God datorvana Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande och därför kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.